Välkomna till

Katthotellet

Lomma
4 rum

Inackordering på katthotellet

 

Zoogigantens katthotell i Lomma
Här inackorderar du era katter i vårt moderna kattpensionat. Med kunnig och erfaren personal kan du känna dig trygg i att vi på ett professionellt sätt tar väl hand om era katter. Letar du efter kattpensionat är detta ett perfekt djurhotell för er.

Passning av din katt med det lilla extra.
En vistelse i naturligt upplysta, rymliga och luftiga rum på 2,6 kvm med 2,6m takhöjd. För att skapa en stimulerande vardag är våra rum berikade med aktiveringsleksaker, flertal foder och vattenplatser, fodergömmor, klättermöjligheter, hyllor, klösplatser, boplats och insyn till andra katter om detta fungerar för individerna. Dagsljus gör att lokalen får ett naturligt ljus för katternas välmående. Våra rum ska göra det möjligt för klättring och utforskning där kisarna kan få sträcka på benen.

Lunch för de bästa
Hills bjuder på kattfoder från vår butik. Önskar du ditt egna foder tar du med foder så att det räcker hela vistelsen för era katter. Du kan även välja att beställa foder vid bokningen.

Snacksbuffet
Vi serverar gärna dagligen snacks och nyttigheter efter era önskemål. Vi har ett brett utbud att erbjuda och valmöjligheterna efter dina önskemål. Vi försöker att servera foder och snacks på ett för individen utmanande och stimulerande vis.

Kloklippning och spa.
Vi klipper gärna dina katters klor vid behov. Boka gärna in kloklipp i er vistelse så löser vi det under tiden djuret är hos oss.

Hej, ni verkar ha det mysigt? Vi har det überfett, så länge jag får det när jag beställt det! Är…är…det päls? Ja, men inte äkta din toker! Puh! Så vad händer på katthotellet? Min granne är lite udda, brukar sitta och hålla koll på honom när jag chillar på hyllan. Låter fett? Alltså det är så himla bra. Hotell i världsklass!  
En dag på Kattpensionatet

När solen går upp på kattpensionatet vi vill gärna göra det bästa för våra inneboende. Tveka inte att fråga om du har frågor eller speciella önskemål.

Schema för dagen Vi ser till din vän minst 2ggr/dygn. Vi rengör vattenskål/flaska och fyller på dessa, kontrollerar behovet av mat och fyller på efter behov samt rensar kattlådan och städar. Dagens snacksbuffet serveras och aktiveringsleksaker fylls på. Städning sker varje dag och en komplett storstädning vid behov. Vi utför dagligen en okulär hälsostatus samt ett litet samtal med vännen varje gång vi gör vår tillsyn. Alla tilläggstjänster utförs efter schema/journal tillhörande djuret enligt bekräftad bokning. Tiderna då tjänsterna utförs kan variera under dygnen men utförs preliminärt morgon och eftermiddag. Med våra djurvänner på ZooGiganten blir det gärna en chans för att ditt djur får lite extra uppmärksamhet. Kloklippningar, aktiveringar och annat spektakel utförs vid varierande tidpunkter.

Personal

Vår personal är erfarna och passionerade djurmänniskor. På Zoogiganten har vi alltid djurkunniga medarbetare inom alla olika djurslag som ser till att era djur bor tryggt hos oss.Vid behov har vi även veterinär och etolog i närheten. Djurvännerna här arbetar under värdeorden Trygghet, Rutiner, Gemenskap och Kvalitet.

Vanliga frågor

Kan jag lämna min transportbox? Ja, det kan vara bra att ha något som katten känner igen och där finns gott om plats i rummet för att lämna transportboxen.

Sitter mitt djur med andra djur? Nej, Alla djur får sitt helt egna rum, förutom om det då inte är dina egna katter, var bara säker på att katterna alltid fungerar bra ihop. Men det finns alltid möjligheter för djuren att komma se varandra om båda önskar detta då de kan berika varandras vardagar.

Måste mitt djur vara försäkrat? Nej, Men du undviker onödiga kostnader utifall olyckan är framme. Zoogiganten ersätter inte kostnader för sjuka eller skadade djur.

Måste min katt vara vaccinerad? Ja, du måste inlämna intyg på att din katt är vaccinerad mot Kattpest och kattsnuva. Trots våra goda rutiner finns alltid risker.

Får jag ta med något hemifrån min katt? Ja, absolut. Önskar du något hemifrån som du vet dina katter gillar så får du lämna detta med din katt till rummet.

Hur fungerar det med Kattsand? Ta med egen kattsand, köp i butiken eller beställ vid bokningen till ett reducerat pris. Eftersom katter är petiga med vilken sand som ligger i lådan är det viktigt att vi använder samma kattsand som katterna är vana vid. Vi har en plats i boxen där vi sparar kattsand och era tillbehör. Om du köper kattsand vid bokningstillfället kan vi förbereda detta innan er vistelse.

Hur fungerar det med Kattfoder? Hills sponsrar med kattfoder. Önskar du andra alternativ kan du ta med eget kattfoder, köpa i vår butik eller beställa vid bokningen till ett reducerat pris. Om vi har ert kattfoder i butiken kan du enkelt köpa till det genom bokningen för er vistelse till reducerat pris då vi kan förbereda detta innan er ankomst.

Inflyttningsdagen

Vid ankomst till Katthotellet möter ni upp med vår personal på avtalad dag inne i vår lobby. Ni behöver endast ta med ert djur i en transportbox/väska som vi sedan placerar inne i rummet. Då kan ni själv välja om vi ska ta ut er vän vid ankomst eller om hen själv får komma ut när hen önskar. Djuret måste till synes vara fullt frisk vid ankomst och du garanterar att du veterligt inte har sett några symptom på ohälsa.

Plats för ägodelar och foder. Ni får gärna ta med eget foder och kattsand som vi placerar på “er” plats som ni har till er vän inne i hotellet.

Flytta till hotell kan ibland vara lite stressigt för en katt som inte är van att bo hemifrån. Det är väldigt beroende på individens personlighet och vanor. För oss är det viktigt att våra inneboende får en vardag som ska vara positiv och berikande utan negativ stress. Här är det viktigt att du berättar för oss om din vän så att vi kan ta så mycket hänsyn som möjligt till individen. För att underlätta för ditt djur kan det ibland vara bra om det finns några leksaker eller andra saker hemifrån. Har din vän några personliga ägodelar hemifrån får ni gärna ta med dessa. 

Avhämtning sker på avtalat datum senast kl 17.00. Vi hämtar er kompis tillsammans och sätter hen tillbaka i sin transportbox. Vid avhämtningen måste du uppvisa ID-handling för avhämtning. Ska någon annan hämta ditt djur måste detta informeras från dig som ägare och ID styrkas.

Bra att veta
Om ditt djur äter annat foder än det vi erbjuder så är det viktigt att ni tar med er foder hemifrån och att ni får med er rätt mängd så vi inte står utan foder till ert djur.    Om er katt ska bo hos så är det viktigt att hen är vaccinerad och att ni har med er vaccinationsintyg som ni kan visa upp för personalen på hotellet.   Ta gärna med er en kopia på era försäkringspapper på ert djur om det är försäkrat så vi kan ha en kopia under vistelsen om olyckan skulle vara framme.   Tänk på att vi INTE tar emot sjuka eller skadade djur. Skulle ditt djur bli sjukt precis före inbokad vistelse på vårt hotell så rekommenderar vi att ni ringer till vår personal på hotellet och rådfrågar hur ni ska göra, Personalen når ni på telefonnummer 072 – 508 32 00    
Villkor

 

Vårt Löfte

Vi kommer alltid att se till djurets bästa efter vår kunskap, erfarenhet och den information ni gett oss. Är vi osäkra gällande djurets beteende, hälsa eller annat kommer vi att i första hand kontakta er. Är ni inte kontaktbara kommer vi agera efter vår yttersta omvårdnad till djuret.

1. Tider & lämning

 

Avlämning

Inackorderingen sker kl 11-17 på incheckningsdagen. Ägaren går igenom detaljerna med personalen om vistelsen på djurhotellet. Därefter går båda parter in och lämnar djuret i sin bur/voljär/hage/rum

Avhämtning

Avhämtning sker kl 11-17 på utcheckningsdagen. Om annan än ägare skall hämta måste detta meddelas. Inget djur lämnas ut till icke ägargodkänd person. Ta med Id-handling vid avhämtning för att styrka din identitet.

Försenad avhämtning

Kan du inte hämta ditt djur på avtalat datum utgår det en extra debitering med dubbla dygnshyran/dygn fram tills dess att du hämtar ditt djur.

Utebliven avhämtning

Avhämtar du inte ditt djur senast 7 dagar efter avtalad avhämtningsdag håller vi djuret högst 30 dagar från avhämtningsdatumet. Därefter debiteras 30 dagars dubbel hyra genom fakturering till din hemadress. Vid utebliven kontakt tar vi över ägaransvaret för ditt djur.

Utvalda Helgdagar

Under dessa dagar går det generellt inte att hämta eller lämna ditt djur. Röda dagar räknas efter allmänt kända röda dagar, Nyårsdagen, trettondedag jul, långfredagen, påskafton, påskdagen, annandag påsk, första maj, Kristi himmelsfärdsdag, nationaldagen, midsommarafton, midsommardagen, alla helgons dag, julafton, juldagen, annandag jul, nyårsafton. Du är ansvarig för att försäkra att du inte bokat hämtning/lämning någon av ovanstående dagar.

Tidigare hemresa

Om ert djur checkar ut tidigare in beräknat utgår ingen ersättning för kvarstående dagar.

 

2. Försäkring, Vaccinering, Olycka, Sjukdom, Ohyra

 

Veterinärvårdsförsäkring

Zoogiganten står inte för kostnader vid behov av veterinärvård. Är ditt djur veterinärvårdsförsäkrad kan du undvika onödiga kostnader vid akuta sjukdomstillstånd eller skador. Köp gärna till en extra försäkring som täcker självriskkostnaderna på din befintliga försäkring fram till hemfärdsdagen.

Intyg försäkring

Kopia på djurets försäkringsintyg lämnas till ZooGiganten innan eller på incheckningsdagen om sådant finnes.

Vaccinering – kanin/katt

Kanin skall vara vaccinerad mot Myxomatos samt RVHD. Det är inget krav om RVHD2. Kopia på djurets vaccinationsintyg lämnas till ZooGiganten innan eller på incheckningsdagen.
Katt skall vara vaccinerad mot kattpest och kattsnuva. Kopia på djurets vaccinationsintyg lämnas till ZooGiganten innan eller på incheckningsdagen

Vid olycka/skada

Om djuret blir skadad under vistelsen och vi bedömer att någon form av vård krävs kommer vi i första hand kontakta dig för råd. Är situationen akut och vård krävs omgående kommer vi ta djuret till närmsta veterinärmottagning/djursjukhus.

Ersättning vid olycka/skada

Om djuret förolyckas eller skadas under vistelsen på djurhotellet är ZooGiganten ersättningsskyldiga för uppkomna skador, men endast då skadorna kan påvisas komma från bristfälligheter av lokal, eller annan oaktsamhet från ZooGigantens sida. Ersättning utgår upp till det belopp som inte täcks av ägarens försäkring. Är djuret ej försäkrat står ägaren för alla kostnader relaterade till olyckan.

Skadat djur / fysiskt handikapp

Ett skadat eller på annat sätt fysiskt handikappat djur får i normala fall inte vistas på djurhotellet. Det kan i särskilda fall tillåtas om ZooGigantens personal avgör om detta går att hantera utifrån att djuret kan hantera miljön.

Sjukt djur

Sjuka djur får ej vistas på djurhotellet förrän 1 vecka efter att den är konstaterat symptomfri. Ingen ersättning utgår vid förlorade dagar på djurhotellet. Ägaren ombeds kontakta ZooGiganten innan incheckning om djuret uppvisar symptom på sjukdom, då vi kan bedöma om eventuella möjligheter att inackordera ert djur kan finnas.

Diarré, Kräkningar, Nedsatt allmäntillstånd

Om ditt djur uppvisar dålig hälsa, diarré, kräkningar eller nedsatt allmäntillstånd får denna ej vistas på djurhotellet förrän 1 vecka efter att den är konstaterat symptomfri.

Sjukdom under vistelse

Om djuret blir sjukt under vistelsen kommer denna först sättas separat för att skydda andra från att bli smittade samt för att ge individen lugn och ro. Bedömer vi att någon form av vård krävs kommer vi i första hand kontakta dig för råd. Är situationen akut där omgående vård krävs kommer vi ta djuret till närmsta veterinärmottagning/djursjukhus. Avgiften för veterinärbesöket bekostas djurägaren. ZooGiganten är ej ansvarig för eventuella uppkomna sjukdomar och ej ersättningsskyldiga vid någon form av sjukdom.

Ohyra

Djur med någon form av ohyra får ej vistas på djurhotellet. Detta skall behandlas med fullständig komplett behandling innan inflyttning på djurhotellet. Inflyttning till hotellet får först göras tidigast 1 vecka efter att den är konstaterat symptomfri.

Dödsfall

Vid fall av sjukdom, olycka eller åldersrelaterade orsak som gör att ett djur går bort. Ordnas en respektabel plats för denna som djuret kan ligga nerkyld i tills ni är redo för att, om ni önskar, hämta hem.  Ingen ersättning utgår vid dödsfall.

Sjukt djur efter vistelse på djurhotellet

ZooGiganten kan inte hållas ansvarig för några omständigheter som må drabba djuret efter en vistelse på djurhotellet.

3. Grupper

 

Grupphållning

Har du fler djur måste de fungera tillsammans för att dela voljär/bur/hage/rum. Om djuren uppvisar farligt eller stressande beteende mot varandra under vistelsen, separeras dessa och ägaren debiteras hyra för extra voljär/bur/hage/rum

4. Ändring av bokning & Avbokning

 

Ändring och avbokning

Ändringar och avbokningar skall ske minst 3 dagar innan incheckningsdagen då återbetalas din bokning till 100% Avbokningar innanför 3 dagar till incheckning debiteras/återbetalas med 50% av den totala kostnaden för hotellvistelsen. Dyker ni inte upp på incheckningsdagen och inte har hört av er så debiteras ni med 100% av den totala kostnaden för vistelsen.

5. Foder

 

Foder

Foder ges efter era anvisningar. Ägare är ansvarig för att eget foder skall räcka för hela perioden. Tar eget fodret slut under vistelsen debiteras ägaren vid hämtningen ordinariepris av vald förpackning. Resterande foder tar ägare med sig vid utcheckning. Vi kan endast tillhandahålla foder som finns i vårt ordinarie sortiment i butiken. Snacks tillhandahålls efter det som för tillfället finns på ZooGigantens djurhotell.

Eget foder

Önskar du bruka ditt egna foder finns det utrymme för er förvaring. Vi utfodrar efter överenskommelse med dig.

6. Aktivering & anpassning

 

Individuell anpassning

Har ditt djur några vanor vill vi gärna försöka göra det så bra som möjligt för den enskilda individen. Vi utgår ifrån den information som du tillhandahållit vid ansökan och incheckningen.

7. Djurets storlek, voljär, bur, hage, rum

 

Jordbruksverkets lag om utrymmen (L-80)

Vid alla tillfällen följer vi minst jordbruksverkets regler gällande utrymme vid hållande av djur under inackorderingen. Vi försöker alltid hålla extra utrymme utöver de kravställda mått från JBV.

8. Force Majeure

 

Förhinder att bedriva inackordering, Force Majeure

Om vi mot förmodan inte klarar av att tillgodose löftet om inackordering vid förhinder så som krig, omfattande arbetskonflikt, blockad, eldsvåda, miljökatastrof, allvarlig smittspridning, eller annan omständighet som part inte råder över och som förhindrar att fullgöra avtalsenliga skyldigheter kommer vi snarast möjligt meddela er genom era angivna kontaktuppgifter. Ingen ersättning utgår normalt sett vid sådant tillfälle..

9. Betalningsvillkor & priser

 

Pris

Aktuella priser hänvisas till hemsida www.zoogiganten.se Ditt pris är alltid efter vid bokningstillfällets rådande prissättning. ZooGiganten har förbehåll för felskrivningar och tryckfel.

Betalning

Betalning sker i förskott vid bokningstillfället.

Avgifter och inköp

Köp från Djurhotellet, avgifter och serviceavgifter som utnyttjas under vistelsen debiteras vid utcheckning.

Priser

Betalning Sker online vid bokningstillfället. Alla dagar och tjänster betalas i förskott vid inackorderingen. Priser gäller per påbörjat dygn. Övriga kostnader som kan tillkomma efter ö.k. debiteras i butiken. Förskottsbetalning p.g.a. tidigare uteblivna gäster. 

Hyra av rum – (inomhus) / dygn

Katt 1    165kr
Katt 2 + 200kr för hela vistelsen
Katt 3 + 200kr för hela vistelsen

Kattsand
Egen kattsand 0kr
Valfritt från butik, vid onlinebokning, 100kr  (hela vistelsen)

Foder
Hills kattfoder 0kr
Eget foder 0kr
Valfritt från butik vid onlinebokning 100kr  (hela vistelsen)

Säkerhet

För djurens trygghet finns moder utrustning för larm, övervakning, brand, goda hygieniska rutiner vid incheckning och under vistelsen samt ID-kontroll vid avhämtning.

Entre vid ankomst är försedd med övervakningskamera, RFID ankomstsystem samt larm för att försäkra att djuren på dagiset är säkra. På gnagarpalatset kommer inga obehöriga människor in under vistelsen.

Brandsystem och rutiner är etablerade med brandvarnare, flertalet släckare, uppringningssystem för jourhavande, och flera utrymningsvägar.

Utcheckning av djuren måste ske av ägargodkänd person vid uppvisande av godkänd identifikation. Är personalen i tvivel lämnas inte djuret ut om informationen inte stämmer överens.